Magische regenavond

Woolywoot photo from Paris by rain and night

Ik baalde eerst dat het regende die dag. Maar in deze stad is alles anders. Ook als het regent. Alles werd mooier door de natte dag. De straten spiegelden en glinsterden. Ze maakten alles dubbel zo kleurig. Ik kon mijn ogen niet meer van de straten afhouden. Tussen de duizenden mensen, auto’s en brommertjes weerspiegelden zich de mooiste kleurcombinaties. Maakten het keiharde realisme van boven de straten tot een surrealistisch dromenland onder ieders voeten, voor wie het wil zien.

Ik was die dag verzadigd van oneindig veel impressionistische schilderijen die mij naar een andere tijd zogen. Zacht, zwierig, pastelkleurig, wollig, vrouwelijk, dromerig..Buiten de muren van de musea was er een totaal andere wereld. Op het moment dat ik deze foto nam -te midden van alle straatrumoer- kwam er een levensecht stukje schilderij mijn fotokader binnenwandelen. Een Parisienne met haar donkerrood wapperjurkje die onder haar lange zwarte jas zwierde en een ingeklapt parapluutje liet twee werelden voor mijn ogen magisch in elkaar overvloeien. Ze leek zo uit een andere tijd te komen. Ze had geen seconde later moeten komen, ze is precies goed zoals ze daar liep.

Ik ken haar hele bovenkant niet, ze is me ongetwijfeld voorbij gelopen. Ik keek alleen maar naar beneden. Maar vanaf deze foto ondervond ik, druipend van het nat, hoe wonderschoon regen kan zijn en niet iets om van te balen als je buiten loopt. Hoe schoonheid de nattigheid, kou en drukte van het moment kan laten verdwijnen en je compleet kan laten opgaan in het moment van de magie. Of zie ik dat alleen als er genoeg kleur is om te weerspiegelen? Misschien iets wat ik eens kan proberen toe te passen in mijn leven thuis. Op momenten van drukte/stress iets vinden waar ik in kan opgaan. Een andere wereld zoeken binnen het bestaande. Zien wat er óók is maar niet gezien wordt als je niet oplet. Op ontdekkingstocht naar het ongeziene. ..Dat kan vast ook als er even geen kleur is.

Jammer genoeg regende het maar 1 avond op onze reis. Ik had nog best langer met mijn camera willen schilderen.

Photo made by Woolywoot | Paris by nightParis by night in the rain | Photo made by Woolywoot

4 gedachten over “Magische regenavond”

Geef een reactie

