Niks moeilijkers dan niksen

Wat ik denk als ik 10 minuten probeer NIKS te doen.

Met mijn ogen dicht.
In een stoel
In de zon
In mijn tuin:

De buurman kucht weer eens in de verte. Ik hoor hem over de schuren heen iemand vragen: ”kopje thee of wil je koffie?”. Dat klinkt gezellig. Eigenlijk nog leuker als je onzichtbaar achter een muurtje zit en lekker niks hoeft te antwoorden maar wel die gezelligheid hoort. Koffie heb ik zelf al gezet. Ik zou koffie nemen! Wie wil er nu thee in de ochtend als je lekker aan het werk bent buiten? Koffie is zooo lekker. Zo nog maar eentje zetten.

Ik denk dat ze in de tuin bezig zijn ofzo, genoeg te doen in die grote tuin. In onze tuin ook trouwens..o ja, ik moest die rozen opbinden *ziet inwendig mijn nieuw gekochte tuinhandschoenen liggen in de bijkeuken*. Dat moet ik eigenlijk nú doen, ik stel dat ook véél te lang uit! Dit móet ik doen, even snel! Moet toch niet al te veel werk zijn. Werk van 5 minuutjes uitstellen, tssssskkk

**hart gaat sneller kloppen |onrust | benen willen in beweging**

Niet doen niet doen!!!!

..O nee..ik zou nu NIKS doen, deze 10 minuten moeten er toch wel af kunnen? Ontspannen nu. Diep inademen. Kijken wat er gebeurt in mijn hoofd. Genieten. Nu kan het, straks wordt het weer druk, dan móet weer van alles. Het moet toch lukken om dit vol te houden om niks te doen en alleen maar te kijken wat er aan me voorbij komt?

Ik zou graag willen waterverfen, ik had toch al die spulletjes laatst gekocht, nou dan..laat ik dat nu eens elke dag gewoon een uurtje dóen dan ook ofzo. Waarom stel ik dat uit? Wacht ik weer tot ik alles kwijt ben? Hee..Ik hoor de wasmachine ineens..die moest het net ook gedaan hebben, maar toen hoorde ik niets. Apart is dat, dat je iets pas hoort als je je er bewust van bent. Dus..als ik zo weer aan iets anders denk, dan hóór ik hem niet meer.

Best raar hoe dat werkt, dat je dingen kunt wegfilteren. Even proberen..ja, maar dat gaat natuurlijk nooooit lukken zo, als ik probeer NIET aan het geluid van de wasmachine te denken. Dat is net zoiets als die roze olifant waar je niet aan mag denken. Kan ik ook even aan NIETS denken misschien? Halloo!!

O ja..die tulpenbollen. Die 5 pakken liggen er ook nog steeds. arghhh, nog steeds niet geplant. De meeste zijn allang uitgelopen. Wat ben ik toch erg, en ik had me er zo op verheugd, zag al helemaal voor me hoe ik van ze zou genieten als ze op zouden komen in de lente. En nú is het bijna lente!

dsc06367web2kopieFoto gemaakt in de keukenhof, was wel even toepasselijk hier toch 😉

Ik zag laatst ook een leuk ideetje op Pinterest, om ze in een glazen vaas zonder grond maar mét gelwater (???) uit te laten groeien. Kan ik ook proberen? Of..Misschien kan ik ze nog in een mooie bak zetten en kijken wat er nog opkomt. Even zo doen met die potgrond die daar ligt. Goed dat man die besteld heeft, kan ik het meteen gaan doen.

NEE, niet nu! Blijf!! Zit!!

ahhhhh wat is het heerlijk in de zon. Wat een lekkere warmte op mijn gezicht. Goed dat ik er nu even gebruik van maak, stel dat de zon morgen of overmorgen weg is en ik had dit de hele tijd uitgesteld? Dan had ik écht spijt gehad. Ik ben ook zó erg. Ik moet een planning maken. Elke dag in elk geval 10 minuten in de zon zitten met mijn ogen dicht (als ie er is).

Ah nee..begint die klotevogel van de buren weer te krijsen..ah.dat was kort, ik hoor nu weer gewone Nederlandse musjes. Die klinken ook behoorlijk adhd trouwens..Misschien is het wel heel therapeutisch om het op te schrijven wat ik allemaal denk. Het is wel ergggg veel. Dat lukt nooit. En het wordt ook veel te lang om op mijn weblog te zetten, maar het is ook best wel geinig, eigenlijk moet ik dan een oproepje doen dat iedereen dat doet en zijn versie van die 10 minuten opschrijft hihi. Maar ja, dat doet dan vervolgens niemand, of..misschien wél één iemand.

Wanneer was die zonsverduistering ook al weer? O ja, vrijdag. Is dat vandaag? Ohh ben ik het vergeten!! Oh nee dat kan niet, wat voor dag is het vandaag…eh..woensdag. Dan is er nog wel tijd om aan een brilletje te komen. Wel balen dat die gratis Eclips brillen al op waren bij Pearl!!! grrrrrr, hóe vroeg moet je erbij zijn dan? En waarom hebben ze niet genoeg voor iedereen????? Misschien naar de Praxis voor een lasbril..nehhhh..geen zin…

Je kon trouwens ook een gaatje van een millimeter prikken in een stuk karton las ik. En daarmee de zon op een muur projecteren. Dan kan je de eclips ook zien. **ziet het inwendig al voor zich**. Uhh?? (kijkt op naar de witte muur van de schuur).. dus als ik een gaatje prik..waarmee zou ik dat doen…vork.nee..prikpen..mja, maar kan ik toch niet vinden, een speld misschien, en in de schuur ligt vast wel een stukje karton tussen de rotzooi..als ik nu eens dat ga proberen, lijkt me heel apart dat ik daarmee de zon op de muur kan projecteren en het is helemaal niet moeilijk om te doen..ik ga..
nee..
neeneeNEE

Ik zou hier 10 minuten liggen niks doen en ik kan nu ook best nog even die 5 minuten uitzitten verdorie. Maar dan vergeet ik het misschien wel om te doen en ik heb er nu ECHT zin in..aan iets anders denken nu..

Weet je, dikke vette kans dat het vrijdag regent en bewolkt is..dan had je voor niks een eclips bril gekocht of gehaald..ah ja..volgens mij werd het helemaal geen mooi weer, moet ik even opzoeken, mijn mobiel ligt naast me. Even de weersvoorspelling kijken.

Oh nee nee nee niet doen niet doen!! Ik zou niéts doen!!! ….zennnnn….nikssssss…ok… concentreren op wat ik nú zie (donkerrood)…

Wat voel ik…warrrmmmte, dit moet ik altijd doen, dit is zoooooo heerlijk!!!!

….ik hoor de wasmachine draaien..musjes..de buurman kucht weer..wat mooi rood wordt het onder je oogleden als je zo in de zon zit met dichtgeknepen ogen. Het lijkt wel…haha…het lijkt wel alsof ik zo een Jezusverschijning krijg! Effe kijken..In het midden zie ik iets langwerpigs donkers verschijnen en eromheen straalt rood. Geinig. Zo kan ik ook wel denken dat ik een spirituele ervaring krijg..zal toch wel anders voelen dan.

Godsamme wat denk je veel in 10 minuten.

Dat zou wel een leuke titel zijn trouwens voor mijn blogje. ”Godsamme wat denk ik veel in 10 minuten”. O nee, Godsamme is niet zo netjes. Dan: Kolere, wat denk je veel in 10 minuten! Hoe zet je eigenlijk zo’n dakje op die o? Of hoeft dat niet. Effe googelen..maar niet nu..En de titel is vast ook te lang. Oh, nu denk ik wéér aan mijn blogje.

Als ik nu eens mijn handen voor mijn ogen houd..wauwww…dan wordt alles donkerblauw met lichtere strepen blauw die alle kanten op vloeien. Het is gewoon werkelijk net alsof ik het poollicht achter mijn ogen heb!! Heb ik eindelijk dan toch mijn poollicht na 1 uur strak naar de lucht te hebben gestaard vannacht!!!! mooiiiiii…..

trrrrrringggggggggggg

10 minuutjes voorbij!

Nu mag ik dan eindelijk..
wat was het ook alweer..

Blogje prikken, rozen opschrijven, karton zetten en er een gaatje in schrijven, weersvoorspelling opbinden voor vrijdag, de koffie zoeken, en googelen naar een gaatje voor wat tijd!!!

32 thoughts on “Niks moeilijkers dan niksen”

  1. En t feit dat je al die gedachten hebt onthouden en kon navertellen betekent dat je heel mindful bent geweest. Nu nog je oordelen loslaten en je bent er, hier en nu!

    Like

Geef een reactie

