Vrouwen die kindjes laten

girl in wood dreamy

Klik op de foto voor een heel lief achtergrondmuziekje. Een beetje pling plong, fluitfluit (ik ben gek op liedjes waarin iemand fluit) een beetje vrolijk dromerig, een beetje alles komt goed. Ook een beetje sprookjesachtig, zoals de foto waarop je mijn dochtertje ziet die achter mij aan trippelde tijdens onze wandelingetjes achter ons boshuisje.

Ze is zo grappig soms, dat roodharige feetje van me. Ik bladerde gisteren weer eens samen met haar door het dagboek wat ik voor haar bijhield. En waar ik nódig weer wat in moet schrijven.

Ik bedacht me dat ik best wat uitspraken op mijn blog kan schrijven, dan heb ik hier een soort van back up voor als er wat gebeurt met haar papieren dagboek. Die dagboeken voor mijn kinderen zijn één van de eerste dingen die ik zal redden bij een brand, maar ja..ik droomde laatst al dát er brand was maar ik kon er niet bij. Er zat een groep apen voor. Ja, daar heb ik geen rekening mee gehouden natuurlijk, dus moet ik toch ook nog een soort reddingsplan verzinnen misschien.

Hier komen haar uitspraken die ik niet wilde vergeten, van toen ze tussen de 6 en 8 jaar oud was en ik verzeker je, het is echt genieten 😉

Tweelingbroer vraagt aan haar terwijl zij op hem wacht:
”Hebben we haast?”
Zij: ”Nee hoor, maar je moet wel snel zijn!!”


”Ik wil graag een bloemkadetje maken” (bloemboeketje bedoelt ze)


”Mama, kan je in de hemel ook doodgaan?”
Ik: ”nee”
Zij: ”Als je dan uit de boom valt haalt Jezus gauw een trampoline op zeker.”


Ik ben achteruit aan het inparkeren, vraagt ze:
”Heb jij wel je auto-diploma?”


Weet je waar ik op ga mama? Op klani..knara..knarrienet!! (klarinet bedoelde ze)


Mama, mag ik die rok aan?
Welke rok?
Die rok van zolder, die bijna veel te groot is.


Eerst was je niet mooi maar nu wel..toen had je kaal haar.


Je bemoeit je er geen bal van!
(Bemoei je er niet mee + je snapt er geen bal van)


Ik: ”Waarom wil je steeds op mijn schoot zitten?”
Zij: ”Je hebt zo’n lekker schootje!”


Niet voorverklappen!!


Tijdens voetbal kijken vraagt papa:
”Ons keeper?”
”Nee!” Zegt dochter. ”Hunze!”


Ik heb een per ongelukje gemaakt..
(ik deed iets per ongeluk)


Waarom moeten eigenlijk alleen vrouwen kindjes laten? (kinderen krijgen bedoelt ze, geen windjes laten!!)


Ze staart voor zich uit en ik vraag of ze mee gaat. Zegt ze:
”Wacht even, ik moet even mijn staar afmaken”.


”Ik ga bijna dood van de bevriesheid!”


Tegen broer: ”Welke vind je mooier?”
Broer: ”Ik vind geen eentje mooi..”
Zij: ”Nee, weet ik, maar welke vind je de mooiste van de lelijkste?”


Geloof je nog in Sinterklaas? Vragen we haar.
”Nee, ik geloof niet meer..maar..waarom komt Sinterklaas dan helemaal hier met de boot, dat is toch allemaal voor niets?”


”Kleed je je even aan?” vraag ik haar.
Zij: ”Maar ik kan niet kiezen welke aankleding!”


Ze schrijft op: KOOKENOOD (ze bedoelt: kokosnoot)


Katten zijn gewoon netjeser dan honden.


Ze ziet twee duiven paren.
”Is dat een jongen en een vrouwtje?”


Op de fiets toen ze moe was en ik zei dat ik óók moe was:
”Ja, maar ik ben móeder!”


Ik wil nog niet dood; eerst wil ik nog zwemmen en jarig zijn..


Ogen wijd dicht doen!


Je kunt niet wedden, maar wel misschienen. (toen ik zei: ik wed van wel!)


Dan moet je het even voor laten zien.
(voor doen / laten zien)


Ik wou dat ik een moeder had precies zoals jij, maar die dan een hond wilde..


Ze ziet in in het bejaardentehuis een invalidewagentje:
”Ik wil later ook zo’n cool ding!”


Die hebben ze gebrongen. (gebracht bedoelt ze)


Jij lijkt er sprekend niet op!!


Misschien is de wereld helemaal niet zoals we denken, misschien heeft een reus wel een bal gekneed en zijn wij dat..


Misschien bestaan Jezus en God helemaal niet, maar ik denk het wel..anders is het toch allemaal voor niks zoals het nu is..


Konden planten en bomen praten in de tijd van Jezus?


Tegen haar oma over mij: ”Is het gek om al zo’n oud kind te hebben?”


Hoe kun je eigenlijk bewegen? Ik ben toch geen robot?..ik word toch niet bestuurd? Waarom ben ik geen hand? Waarom ben ik geen dier? Waarom ben ik geen voet?


Duurt het lang dat het later is? Duurt het lang om groter te zijn?


Toen jij geboren werd, waren er toen dinosauriërs? (ennnnn bedankt!!)


Even later na wat uitleg over hoe lang geleden die beesten leefden:
”Hoe wisten ze toen dat ze dinosauriërs heten? Er waren toch geen mensen?”


Ik: ”Je bord valt zo van je schoot!”
Zij: ”Écht niet, dat voel ik in mijn gedachten”.


Ja maar God kan ons niet helpen, die is in de hemel, die is zelf ook dood!


Wil je me vandaag moe melden? (na haar verjaardag in de vroege ochtend)


Ze vraagt me: ”Hoe voelt het om jou te zijn?” ”Hoe leef jij?” ”Zal dat anders zijn dan ik leef?”


Had je je voorgesteld dat je leven zo zou zijn mama?


”Dank je wel mama dat ik leef!” En ze geeft me een grote knuffel.

..Grote grote knuffel voor jou mijn dochter. Laat later nog maar lekker lang duren..

19 gedachten over “Vrouwen die kindjes laten”

Geef een reactie

