Creatief met dikke penen

DSC09032bewerkt

Dit was zo grappig, een kauw die voor mij in Urk een kaartje hielp zoeken. Een heel ander soort grappig dan een 1 april grappigheid trouwens, maar dat terzijde. Grappig, al die verschillende soorten grappigheden.

Morgen is het 1 april. Ik vind grapjes uithalen veel leuker als iemand het helemaal niet verwacht. Dus liever niet op 1 april. Zo heb ik een keer heel lang geleden mijn man verrast op zijn werk. We waren allebei nog studerend en hij had een heel vreselijk bijbaantje tussen hele ruige types. Hij zat wel bij ze in de kantine, zo sociaal als mijn man is, maar een echt gesprek met inhoud kon hij er niet voeren. En hij hield toen ook nog niet eens van voetbal (iets waar ongeveer 90% van alle mannen in alle lagen van de bevolking wel over mee kunnen praten). Kortom: heel huilenswaardig allemaal.

Maar goed, het wilde toen nog wel eens gebeuren dat ik boterhammen voor hem klaarmaakte voor op zijn werk. Dit is ook meteen het bewijs dat dit zich ook echt in een héél ver verleden afspeelde! Ik had zeker nog niet zoveel te doen ofzo, of de zorghormonen in mijn zwangere lichaam werden plots wakker misschien. Nadat ik ons eerste kind kreeg was die luxe helaas voor hem meteen ook voorbij, die hormonen die voor zorg zorgden gingen vooral op aan het kind 😉

Ik zie me nog zo staan in dat minikeukentje in ons minihuisje middenin het bos vlakbij de hei. Het was niét 1 april en ik was druk bezig om een boterham of 4 te smeren en welja, ook nog een komkommer en een dikke winterpeen. En heb jij dan ook dat er dan ineens een kunstenaar in je naar boven komt? Bij mij wel…ik kreeg ineens de goddelijke inspiratie om mijn tanden in de wortel te zetten en rraattttsssssrattakatak….. zo preutserig als ik normaal ben, beeldhouwde ik er zo een prachtig realistische penis van! En zo ook met de komkommer. Je snapt vast wel hoeveel lol ik had bij de idee dat hij over een paar uur op zijn werk, tussen al die stoere mannen, zijn groente uit het zilverfolie zou pakken en nietsvermoedend een hap zou willen nemen van zijn eh…

De voorpret is altijd zo leuk. Ik kon er zelf niet eens bij zijn, maar ik heb de halve ochtend zitten grimassen als ik aan hem dacht. Zo ook nu..ik heb net álle gymkleren inclusief de handdoeken van mijn jongste 2 kinderen in een dikke knoop gelegd met in elke knoop een briefje met ”1 april” erop die dan waarschijnlijk gaan ronddwarrelen in de kleedkamer. En in hun schoenen zitten kleine propjes krant. Daar komen ze morgen achter als ze gym hebben. gnagnagna. Dat is eigenlijk alleen maar leuk als het 1 april is. Op andere dagen zou het een beetje gemeen zijn, want mijn zoon is altijd al zo langzaam met aankleden..nu kan hij mij de schuld geven. Dus het is een grap mét een zegen erop.

Ik weet nog een hele simpele grap die vorig jaar wel leuk werkte hier in huis. Als je een lege toiletrol (dat kartonnen rolletje dus) met een beetje water mengt en daar een papje van maakt kun je daar een héle realistische drol van kneden .

Hebben jullie nog leuke grapjes voor morgen? Misschien een beetje een intelligentere dan ik heb? Maar ja…drollen enzo doen het hier nog steeds erg goed.. 😉

gymkleren-in-knoop-1-april

page visitor counter
who is online counter page visitor counter

15 gedachten over “Creatief met dikke penen”

Geef een reactie

