Lente in een kinderknuistje

DSC_1735
De hele dag hier en daar wat jammeren over de lente die het niet doet. En dan thuiskomen, paraplu in, regenjas uit, mopperknopje aan… vind ik het voorjaar waar ik hem het laatst vermoed!

Ze had de narcissen gevonden onderweg van school naar huis en heeft ze voor mij geplukt, vertelde ze, nadat ze eerst zichtbaar genoot van mijn blijdschap.

In gedachten zie ik hoe ze de vrolijke narcissen langs de weg zag wiegen. Boven haar een dreigende lucht vol regen en buien. Maar ze keek naar de bloemen langs haar weg.

Soms zit de lente in een kinderknuistje.

18 gedachten over “Lente in een kinderknuistje”

  1. Mijn dochter nam/neemt ook altijd raapsels voor mij mee. Mooie steentjes, schelpen, houtjes… Morgen wordt ze 19. Voor het eerst ga ik een foto van haar op mijn blog zetten 🙂

    Like

Geef een reactie

