Bevrijdingsdag gedicht

Update:

Kreeg dit onderstaande in mijn mail van mijn schoonmoeder die de oorlog meemaakte in Amsterdam. Vond het mooi om te delen vandaag:

Vandaag Bevrijdingsdag, mijn vader zei altijd: op mijn verjaardag zijn wij vrij, en hij kreeg gelijk, we hadden het ook niet veel langer kunnen vol houden met het eten van bloembollen.

Ik weet nog goed dat in Amsterdam vliegtuigen pakketten dropten, wij kregen ook een pakket met chocola er in, we kregen elke dag van mijn vader een klein stukje chocola. 

Ook kreeg ik een vleespop (zo heette dat toen), wat was ik er gelukkig mee. Als een goede poppenmoeder heb ik de pop in bad gedaan, tot mijn grote verdriet ging de pop erg plakken zodat ik de pop moest weggooien. Mijn zus heeft toen van vodden  voor mij een mooie lappen pop gemaakt. 

Ik word een beetje oud en een beetje sentimenteel..

 

11 thoughts on “Bevrijdingsdag gedicht”

Geef een reactie

