Het is wat je beleeft wat je ziet

Als het mooi weer is en de duizelingwekkende diepe hemel azuurblauw afsteekt tegen de bijna tastbare knalwitte wollige wolken, het liefst zo groot mogelijk, alsof het bergen zijn: Geen luchtkastelen maar luchtbergen. Als dan zo de wolken boven mij langzaam komen en voorbij gaan over mijn eigen kleine begrensde wereld ergens in het oosten, en ik dan fietsend mij bewust ben van al dat moois dat boven mij voorbij komt en de weg zich daartoe toelaat, dan kijk ik al fietsend omhoog en doe ik net alsof ik in de wolken fiets.

schaap Terschelling natuur wadden foto fotografie Photo Photography sky lucht wolken

Alsof alleen dat blauw bestaat en de donzige witte wollige bolle werelden en ik die daar dan tussendoor fietst.

Wolken Terschelling Lucht blauwe lucht wolken duinen natuur fotografie foto

Dan komt er wel eens iemand voorbij fietsen. En die zie ik dan ook wel eens naar boven kijken, omdat het nu eenmaal aanstekelijk werkt als iemand naar boven kijkt.

Weilanden luchten twente salland foto photography The Netherlands Nederland oost-nederland

De ander verwacht dat er iets te zien valt. Maar die ander ziet dan niets. Alleen maar lucht en ledigheid.

Maar het is niet iets wat je ziet. Ik beleef iets. Het is wat je beleeft wat je ziet.

13 thoughts on “Het is wat je beleeft wat je ziet”

Geef een reactie

