Ik verlang zo naar iets wat ik zou willen

IMG_8883web

Zonder geluid en zonder mijn mond te bewegen zei ik het hardop in mijn hoofd. Ik verlang zo naar iets wat ik zou willen.

Maandag heb ik een sollicitatiegesprek. Voor een droombaan. Die me tegelijkertijd ook beangstigd omdat ik bang ben. Bang omdat het een baan is dat eindelijk op mijn niveau ligt (ik solliciteer ook vaak ónder mijn niveau) maar dan wel met een vleugje peper omdat ik er zo lang uit ben geweest. Ik heb de laatste 6 jaar lang gewerkt als Webmaster en nu word ik ineens (weer) Vormgever voor een blad? Dat maakt het uitdagend spannend. Ik moet mijzelf dus een schop onder mijn kont geven en toespreken dat ik het kán. En ik kan het, want talent verleer je nooit. Woord en beeld was altijd mijn ding.

Maar..Op dit soort momenten ga ik zo enorm twijfelen aan wat ik nou wil. Ik ben een enorme creatieve geest en kom het beste tot mijn recht met niemand die iets van mij wil. En straks gaan ineens allemaal mensen iets van me willen. Ik verlang zo naar iets wat ík zou willen…

Ja, dít is wat ik graag zou willen. Bloggen, schrijven, foto’s, mooie dingen maken. Dat soort dingen. Vrije dingen waar ik mijn creativiteit kan laten waaien en kan delen. Delen is dat wat ik zou willen. Ik hoop dat ik er maandag achter kom dat dat waarvoor ik kom iets is wat ik ook graag wil. Naast dit wat ik nu doe, ik wil het nooit meer kwijt.

35 gedachten over “Ik verlang zo naar iets wat ik zou willen”

    1. Dank je wel prinses.En dat verzuipen ken ik, ik had het deze week weer. Ik wilde zoveel, ook ontwerpen voorbereiden (het lukte niet en (of want) ik verzoop), maar ik ga met al mijn enthousiasme en mijn oudere werk en goede zin en nieuwsgierigheid. Al kruip ik morgenvroeg liever weg in een onvindbaar hoekje denk ik. Ik geloof ook heel erg in een klik die er wel is of niet en ik besluit er naartoe te fietsen met het geloof dat die klik er zal zijn. En zo niet, dan is het ook niet voor me weggelegd.

      Like

Geef een reactie

